TOK GURU

TOK GURU

UNTUK MU WARGA MARGOSA

Ya Allah, Ya Rahman

Wahai Tuhan kami,
Janganlah Engkau gelincirkan
hati-hati kami sesudah Engkau
memberi petunjuk kepada kami
dan kurniakanlah bagi kami
rahmat daripada-Mu,
Sesungguhnya Engkau amat mengurniakan.

Wahai Tuhan kami,
Berilah rahmat kepada kami dari sisi-Mu
dan sediakanlah petunjuk bagi kami
dalam urusan kami.

Wahai Tuhan kami,
Bukakanlah kebenaran di antara kami
dan kaum kami,
kerana Engkaulah sebaik-baik pembuka.

Wahai Tuhan kami,
Tolonglah akan kami di atas
menghadapi golongan-golongan
yang melakukan kerosakan.

Wahai Tuhan kami,
kepada Engkaulah kami berserah
dan kepada Engkaulah kami bertaubat
dan kepada Engkaulah tempat kembali.
Wahai Tuhan kami,
Janganlah Engkau jadikan kami fitnah
(terpengaruh atau tunduk) bagi
orang-orang kafir
dan ampunilah bagi kami
wahai Tuhan,
sesungguhnya Engkau maha gagah lagi bijaksana.

Wahai Tuhan kami,
Berikanlah kepada kami kebaikan
di dunia dan kebaikan di akhirat
dan peliharalah kami
akan azab api Neraka.

Ya Allah, Ya Rahim
Kurniakanlah kemenangan kepada kami
demi menegakkan agamaMu
dan menebarkan keadilan
serta kebenaran

Takbir! Takbir! Takbir!



UMPAMA YAHUDI DIBUMI MARGOSA

UMPAMA YAHUDI DIBUMI MARGOSA

UMNO DAN JUDI

UMNO DAN JUDI

DHUA

Thursday, February 19, 2009

HA HA, HI HI, HU HU - INI BUKAN KETAWA GUMBIRA TETAPI KETAWA SEDIH







Si Fuad buat hal lagi. Di kuliah beliau isnin lalu disamping belasah PAS beliau mendakwa isu jam 50k jadi bahan cerita.



Ha Ha, Hi Hi, Hu Hu ketawa gumbira - Kita Tak kisah walau 5 juta sekalipun , bagus kita turut bangga sebagai orang melayu kerana adanya melayu seperti Si Fuad yang telah mampu pakai jam nilai RM50k.
Tetapi sebagai orang islam yang di iktiraf olek kerajaan BN N.Sembilan sebagai Tokoh ulamak muda dan mendakwa dirinya ahli sufi ape rupa dan implikasinya. Sendiri mahu ingat lahh

Satu lagi ha ha, hi hi, hu hu. ketawa sedih . Seorang yang mendakwa ahli sufi dan dicanang seantero Malaysia dan dunia arab oleh anak murid mendakwa " MANA SAYA TAHU STARBUCK ITU MILIK YAHUDI.' Apa sudah hilang akal ini orang kah.


CzackPY : Lihat sahabat ku Si Ahli Pas yang menghadiri kuliah Si Fuad. Agak-agak anak-anak kita yang sedang belajar di Pasti boleh sanggah tak dakwaan Si Fuad nie.

Untuk sahabat kuSi Rauf bertuah anda tidak berabang iparkan beliau. Kalau di Masjid Negeri dulu kau duduk belakang tetapi nanti kita rancang bila kuliah Si Fuad nak mula je kita terus duduk depan dia . Kita lihat ape dia nak cakap. Jangan dia jadi macam orang taman kita berwirid apa lagi..... apa lagi... apa lagi....Dunia akhir zaman.












23 comments:

JIBAM said...

Ulamak apa si Fuad ni!!! ini ulamak pandir!!!! tak reti ke Starbuck tu Yahudi punya hahahhaha!!! hancur Islam hancur!!! macam ni lah ulamak yang di sanjung oleh UMNO memang sakit la!!!hancurrr la wahai kau UMNO

JIBAM said...

Itu Harus sani pun lebih kurang jer la tak payah la letak gambar ULamak wal fulus wal dunia wal mampusssssssss diakhirah ni!!! toolong la wahai tuan punya blog!!!

Mutiara Nabawi said...

kenapa mengutuk ulamak terlebih-lebih sangat!!anta jgnlah jeles dengan ulamak..anta ngan ulamak beza mcm langit bumi..

TLC said...
This comment has been removed by the author.
TLC said...
This comment has been removed by the author.
Yusoff bin Ishak said...

Salam,

Tuan Suli, boleh tak tuan jelaskan apakah yang dimaksudkan dengan politik Islam yang sebenarnya sebagaimana yang digariskan didalam A-Quran dan As-Sunnah yang telah dijelaskan oleh ulama2 muktabar bukan ulama kontemporari ni?
Juga, macamana kita nak kenal ulamak sejati versus ulama copyright?

Siapa di Malaysia yg tuan iktiraf sebagai ulama sejati?

Terima kasih Tuan..

TLC said...
This comment has been removed by the author.
Yusoff bin Ishak said...

Suli,

Bukan masalah tunjuk muka atau tidak, cuba jawab dulu soalan saya. Nak tengok enta ni ada isi atau hanya tin kosong. Cuba temgok berani org berdebat kat tanungkite..ada depa semua tu pengecut atau bacul? Tidak...bila berbicara kita tak perlukan kemenangan kerana kita wajib mengutamakan kebenaran...kalau tidak kalam kita hanyalah kalam kosong...na'uzubillah.

TLC said...
This comment has been removed by the author.
mkhisham said...

pak long chup...

tak perlu tulis lagi...biarkan mereka dengan cara mereka.

biarkan aje mereka dgn dunia mereka... kita memang penakut dan bacul..marilah kita berdoa ALLAH agar memberi kekuatan dan keberanian kepada kita seumpama mereka yang berkata mereka adalah hebat dan berani.. TAPI SEBAB DEK KEBACULAN DAN KETAKUTAN KITA..TELAH MENYELAMATKAN KITA DARIPADA MEMAKI, MENCACI DAN MENFITNAH ORANG LAIN TANPA USUL PERIKSA...

SEMOGA ALLAH MEMELIHARA MEREKA DAN KELUARGA MEREKA ...DI SAMPING KEBAHGIAAN DI DUNIA DAN AKHIRAT...AMIN...

Yusoff bin Ishak said...

Yjelita

Sebelum saya mengundur diri saya nak jugak tengok sdr Suli jawab soalan saya.

Pada pandangan saya, sdr Suli tak berani menjawab soalan saya sebenarnya. Bagi saya saudara Suli sekadar berteori sahaja.

Cuba pelajari ugama dari ulama yang tidak memihak imma PAS waimma UMNO. Dari situ kita akan dapat mempelajari agama tanpa bias politik. Jgn pelajari ugama dari pentas politik kepartian.

Lagi satu, cubalah kita tohmahkan diri sendiri diatas kejahilan kita sebelum kita mentohmah para ulama. Apakah kita tidak pernah buat kesalahan dan tanpa mempunyai sebarang aib. INGATLAH, seandainya Allah membuka aib kita nescaya tiada siapa yang akan menghormati kita.

Jangan mudah mencerca orang lain kerana mungkin orang lain lebih baik dari kita.

Eloklah bersangka baik sesama kita apatah lagi dengan para ulama. Pelajarilah juga ilmu tasauf agar hati kita yang keras dapat dilembutkan..wallahualam.

TLC said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

kepada Tuan Jibam.....saya ada soalan untuk tuan....adakah semua manusia kat dunia nie mngetahui semua perkara sehingga mencerca orang yang berilmu......adakah tuan seorang yang hebat dan mengetahui semua perkara sehingga mencerca sesama islam itu sendiri.....saya pasti orang yahudi diluar sana bersukaria kerana melihat islam itu dihancurkan oleh orang yang memecahbelahkan persaudaraan sesama islam. Rasullullah bersabda:Tidak beriman seseorang itu sehingga dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri......

Kepada Tuan Suli pula......tiada istilah taksub pada ulamak, tp ia dipanggil حب (kasih) pada ulamak. bukan pada orangnya tp pada keilmuannya. Jika kamu tetap mengatakan itu taksub, maka juga seorang yang taksub,(taksub pada parti)!!!!

JIBAM said...

Ya Tuan Aris!!! yang menghancurkan ISLAM ialah parti UMNO!!!...siapa yang keluarkan Singapura keluar dari Tanah Melayu? apa kah saudar sudah lupa sejarah? Prof. Zul berdebat di parlimen 4 jam tanpa henti membantah Singapura dikeluarkan dari Malaysia.. semata-mata untuk selamtkan akidah org MElayu!! apa kah saudara sudah lupa? itu lah saudara kerja di Bank mana nak ingat!! saudara ingat duit saja!!

mkhisham said...

pak long chup...

mereka tidak menjawap apa saja persoalan yang kita berikan......saya sendiri pun ada lebih 10 soalan yang diberikan sampai sekarang tak jawap.....


kalau kita hebat dan berani kenapa kita perlukan orang lain yang bercakap bagi pihak diri kita... kita jumpa sendiri...dan cakap sendiri...tak perlu pun suruh orang...

pendapat sayalah...mungkin salah...


Biarkan saja mereka Pak Long...mereka mmg hebat...dalam segala bidang...kita tak punyai ilmu...Marilah kita berdoa agar ALLAH berikan kita ilmu dan pengetahuan seumpama mereka...

SEMOGA ALLAH MEMBERI HIDAYAH, KESEJAHTERAAN DAN KESEMPURNAAN KEAPADA MEREKA DAN KELUARGA MEREKA...

Unknown said...

Tuan Jibam....,takkan tuan pun nak jadi macam tu.....memecahbelahkan umat...baik kita bawa berbuncang dengan orang yang sepatutnya.....lagi satu tuan....xkan pada pemikiran orang seperti tuan menganggap siapa yang memenuhi permintaan sesuatu golongan bererti dia tergolong dalam golongan tersebut......, sedangkan pada zaman Rasul, baginda memenuhi setiap permintaan umatnya walaupun ada umatnya yang munafik......

hazri99 said...

udah la salahkan org jer.. bagus peranan ustaz fuad nih... kira bagus..walaupun pilih gaya hidup moden..

Mutiara Nabawi said...

saya sokong dengan hazri99..besar jasa syeikh fuad dekat n9 ni..ana nak cakpa kat tuan suli..Ana ni bukan dari golongan orang syeikh fuad tapi ana ingat kat2 imam syafie.. uhibbu sholohin walastu minhum,,la'alli an analu bihimul shafaah...anta ni hebat dangat ke??

TLC said...
This comment has been removed by the author.
Kelab Remaja Sukses said...
This comment has been removed by the author.
Mutiara Nabawi said...

Tn.Suli anta ni kenapa ya?1..ana nak tanya kenapa anta nie jahil sangat!!anta penuh ke solat lima waktu secara berjamaah?anta nie ulamak kabir ke?ana rasa anta nie 'kabair'..ana cabar anta..ana nak tengok sejauh mana anta boleh tegakkan islam di atas muka bumi ini..MINTAK PM JALANKAN HUKUM HUDUD ESOK!!..anta nie pas bertopengka UMNO..orang pas tak kutuk ulama,..ulama, wris anbiya,...anta waris umno..

khadim ilmu zulhafizi said...

tolib ilmi..jibam enta nie sape maqam enta dh maqam wali ke nk kutuk ulama"....stahu ana wali pown x ktuk ulama' tp enta nie sdar x..enta nie hamba enta kna jage hati org khususnye ulama'ya jibam muhasabahlh dri2...

Mutiara Nabawi said...

aik jibam..tak berani nak bersuara ka??mana tn suli...