TOK GURU

TOK GURU

UNTUK MU WARGA MARGOSA

Ya Allah, Ya Rahman

Wahai Tuhan kami,
Janganlah Engkau gelincirkan
hati-hati kami sesudah Engkau
memberi petunjuk kepada kami
dan kurniakanlah bagi kami
rahmat daripada-Mu,
Sesungguhnya Engkau amat mengurniakan.

Wahai Tuhan kami,
Berilah rahmat kepada kami dari sisi-Mu
dan sediakanlah petunjuk bagi kami
dalam urusan kami.

Wahai Tuhan kami,
Bukakanlah kebenaran di antara kami
dan kaum kami,
kerana Engkaulah sebaik-baik pembuka.

Wahai Tuhan kami,
Tolonglah akan kami di atas
menghadapi golongan-golongan
yang melakukan kerosakan.

Wahai Tuhan kami,
kepada Engkaulah kami berserah
dan kepada Engkaulah kami bertaubat
dan kepada Engkaulah tempat kembali.
Wahai Tuhan kami,
Janganlah Engkau jadikan kami fitnah
(terpengaruh atau tunduk) bagi
orang-orang kafir
dan ampunilah bagi kami
wahai Tuhan,
sesungguhnya Engkau maha gagah lagi bijaksana.

Wahai Tuhan kami,
Berikanlah kepada kami kebaikan
di dunia dan kebaikan di akhirat
dan peliharalah kami
akan azab api Neraka.

Ya Allah, Ya Rahim
Kurniakanlah kemenangan kepada kami
demi menegakkan agamaMu
dan menebarkan keadilan
serta kebenaran

Takbir! Takbir! Takbir!



UMPAMA YAHUDI DIBUMI MARGOSA

UMPAMA YAHUDI DIBUMI MARGOSA

UMNO DAN JUDI

UMNO DAN JUDI

DHUA

Sunday, June 14, 2009

TAHNIAH KEPADA YB TAUFIK ADUN PAROI

Sekalung tahniah di ucapkan kepada YB Paroi atas pelantikan beliau sebagai AJK PAS Pusat. Juga tidak ketinggalan kepada Ybhg. Sdr Zulkifly Omar yang masih diberi kepercayaan selaku Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan.

Dengan ini kita telah ada 2 wakil dalam AJK PAS pusat yang saya kira akan memantapkan PAS NS dalam rangka kita PR menawan NS pada PRU ke 13.

Harapan ahli PAS Kawasan Seremban dengan 2 wakil ini bakal memantapkan PAS NS serta dapat menyelesaikan permasalahan PAS di NS yang totok berpegang kepada adat pepatih amnya dan PAS Kawasan Seremban khususnya.

Mahu tidak mahu dengan suasana politik masakini, dengan momentum rakyat ingin melihat UBN ditumbangkan, semua yang di dalam PR harus menyediakan segala kelengkapan bagi dengan izin ALLAH menerima amanah untuk memimpin kerajaan PR N. Sembilan.

Semua ahli PAS mahupun PR harus mengerti bahawa N.Sembilan mempunyai banyak kesamaan dari semua segi seperti sosioekonomi, politik ,demografi kependudukan dan sebagainya kecuali sumber pendapatan Negeri yang jauh lebih kecil dibandingkan dengan negeri Perak.

Oleh itu segala usaha dengan rakan dalam PR harus digerakan mulai sekarang dan bergerak selaku 'kerajaan menanti'. Penyediaan bakal calun wakil rakyat mahupun calun jawatan utama di dalam GLC dan sebagainya harus dikenalpasti mulai sekarang kerana kita tidak mahu ianya akan menjadi seperti Perak yang dirampas hak sah memimpin negeri itu.

Untuk peringkat awalnya agihan tugas dimana Pj NS menumpukan usaha memantapkan PAS NS manakala YB Paroi menumpu kepada mengenalpasti serta menggilap hubungan denga ketua-ketua Jabatan Kerajaan, PBT dan GLC dan sebagainya di Negeri Sembilan.

Umum mengetahui selepas sasaran 16 September tersasar, ramai Ketua Jabatan Kerajaan,Ketua PBT dan GLC yang dulunya cukup akrab (mungkin nak jaga talian hayat agaknya)mulai menunjukan taring dan mula menjarakkan diri dan memberikan kerjasama kelas dua kepada ADUN PR.

Contohnya kelewatan pemilhanan Dato' Bandar, di Perak mungkin kita boleh memaafkan kerana kita diberikan kuasa secara tanpa persediaan .Tetapi kiranya esok terjadi di Negeri Sembilan pengundi akan persoalkan mengapa tidak belajar dari kejadian di Perak.

Kita juga harus ingat harapan rakyat NS amat besar mahu melihat PAS dan PR menguruskankan negeri ini seperti mana di 5 negeri yang diperintah oleh PR. Kita juga baru sedar mengapa Allah berikan kemenangan PR di 5 negeri sahaja? Rupanya benarlah janji Allah kamu merancang, Allah pun merancang, dan rancangan Allah itu lagi maha hebat.

Sesungguh Allah memberikan hanya 5 negeri sebagai ujian serta pelajaran bagi penyediaan serta menyiapkan diri bagi memikul amanah memimpin negara Malaysia.

Kita punya masa tak sampai 4 tahun untuk menyiapkan diri dalam semua aspek dan seharusnya segala permasalahan besar mahu kecil harus diselesaikan. Benda-benda kecil dan titik bengek ini diketepikan kerana kita ada agenda yang lebih besar selaku kalifah di mukabumi ini.

Dan untuk sahabat ku Zul cukuplah bergerak kesana sini mewiridkan tentang wa'la. Dengan kepimpinan baru yang sah diberikan oleh Dato' Presiden saudara tahu pada siapa harus diberikan wa'la. Cukuplah dan hentikanlah kita punya amanah yang lebih besar membantu pimpinan negeri dan pusat memimpin rakyat membina dan menyediakan laluan ke akhirat.

No comments: